Slutat tidigt så nu Väntar jag på Malin

Jag slutade inte kl 20 som jag trodde. Jag slutade kl 17 och då kändes det självklart att höra av sig till Malin. Hon hade ju ändå smsat! Så nu sitter jag på en blå soffa i hageby centrum med lite utkik mot den stora entrén jag tror hon kommer ifrån. Och äter nötter. Det var ju det jag tänkte säga. Men än så länge ingen Malin. Jag vill börja med en kaffe och kanske en smörgås på Lindahls för omväxling skull. Sen känner jag nog ändå att jag faktiskt är färdig här. Och vill åka hem och vår/påsk pynta. Bäst hade ju varit om vi kunde dra till rusta och kanske skopunkten på ingelsta. För så kan jag glo på billiga saker på rusta och byta min skot jag köpt i en storlek för liten. Bara för att jag lyssnade på mamma och tog ett par Som inte var för små men för trånga. De töjer sig sa hon. Hmm. Ska jag chansa och gå med skoskav tills de töjer sig annars?

Bläää! Snygga är de i alla fall!

:)


Magsjuka som härjar i trakten

Det var efter det förra inlägget som jag blev magsjuk. Umgicks med bättans barn Rodrigo och spydde sedan två dagar senare något så ofantligt mycket på fredagen. Hela helgen låg jag hemma med ont i magen och feber. Det var så himla länge sen jag var så här sjuk. OCH man blir ju så himla liten när man blir sjuk!

Men nu mår jag bättre. Magen spelar mig ett spratt i land och gnäller lite när jag ätit men spyr gör jag inte.


I morse hade Fredrik bestämt att vi skulle gå och simma men så säger han när jag vaknar.. -somna om du, vi sover i stället. Lätt för honom att säga!

Så nu är jag rätt trött i ögonen men kroppen för övrigt verkar ha fattat galoppen på att det är en ny arbetsdag. :) haha!

Kvart över nio, dags att sätta lite fart! Måste fixa mig, packa väskan för dagens andra jobb-outfit och ta med matlådan! Allt på 30 min!

Ha en bra dag!


Trevlig dag med Malin och prinsessorna

Idag hämtades jag av Malin på jobbet ihop med hennes prinsessor. Vi tog en fika på fräcka och njöt av solen. Samtidigt färglade vi nollelvan. Sen besökte vi bea hos hennes Daniel. Mycket mysigt när man dessutom får dofta på en bebis! Underbart!

Nu ska jag till elli på en fördrink för att sen se vart kvällen tar mig! :D

Great!


Going to Momi & Papi

Sitter på den så kallade östgötapendeln mellan Norrköping och Jönköping. Solen lyser.. Inte och gräset är inte grönt. Men Fredrik är jättesöt i alla fall. Östgötapendeln som fick så bra kritik för ett år sedan för att den skulle gå varje timme från stationen går nu enbart tre gånger per dag för att spåren lagas. Såå nu är det ju inte så jävla bra längre. Det som är bra är priset. Men tiderna katastrof!

Och illa mår jag fast att jag köpte en macka som brukar kunna lindra yrseln och illamåendet. Nä fy Blä!

Wordfeud försökte vi spela men Fredrik dissa det för youtube-klipp. Också blä!

Nä, jag ska träffa Berra och kanske lilla Lennox när jag är i m-sjö. Vilket jag ser fram emot sjukt mycket! Plus att brorsan kommer ner med åsert också. Bowling it is!

Nähä! Nu är vi snart i Nässjö och då är det bara halva tiden kvar. Måste keep My eyes on the road.


Haft två jättebra dagar!

Nu är det bara att hålla stämningen vid liv!

Igår när jag var ledig smsade Malin att jag var tvungen att ta mig ner till simhallen för att motionera. Så det gjorde jag. SEN gick vi inte till stan där Malin hittade en jääättefin kjol som hon köpte. Efter det var jag så sjukt hungrig så vi gick till brödernas och tog en macka. MEN SEN gick jag och tränade... Igen! Med Fredrik! Två gånger! Fattar du?! Hahaha!

Aja, idag då så började jag dagen med träning igen. Sju var vi på plats och vi körde stenhårt. sussa, gamle svärmor pressade mig på bänkpressen så det det hette duga! Jag gick från 12,5kilo till 20 kilo och vi kom överens om att DET skulle jag köra 15x3 repetitioner för att verkligen pusha mig själv.'så idag var bröst muskeln riktigt spänd! Jättekul! Och armmuskeln som jag trodde var lååångt lååångt in har dykt upp! Skit kul! Mindre kul är att med all jävla träning har jag inte gått ner utan upp. Men måtten är desamma så det är (förhoppningsvis) musklerna som väger. :P

Jag har skött mig bra so far. Men bättre kan jag!!! Heja heja heja!

Malin, bea och sussa stöttar för fullt! Fredrik med. Han är så jävla taggad själv så han taggar mig med!!!! :D


Nähä! Sova nu. Hoppas denna natts sömn blir mer sammanhängande än andra nätter. Vaknar kl 04 och har svårt att somna om. Wish me luck. Puss puss

Ps, fick awesome vinster från jobbet idag! Microdermabrasion från vitamin c serien. GULD värd! Bästa ansiktsscruben ever! Och en lip liner som matchar mitt röda läppstift! Nu kommer det bli röda läppar all the time!

Så! God natt!


Besök hos frissan.. Resultat.. Inte mycket

Jag var hos Nils på nikita Hair och han är såå roligt cv trevlig dessutom. Jag fick höra allt om hans trevliga londonresa när började lägga i slingor i hela håret. Tyvärr så bet inte färgen på mitt här särskilt bra och vi fick dessutom lämna mig med blött hår eftersom jag började jobba.

Så nu är det bestämt att nästa gång ska jag klippa och slinga det igen och då bara betala för klippningen.

Tyvärr har jag inte haft mer tid än idag morse och sen jobbar jag ju hela onsdag! Sen drar jag till Mullsjö för en lång helg.

Så vi får se när håret ska bli färdigt.
Men njut av dessa Bilder så länge!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_193716214.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_193716214.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_193716231.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_193716291.jpg" class="image">


Toppen dag med Anna & Ludvig, uppiggande fika med malin, Nellie & Emmie, superkul kväll med Moa & Robin!

Idag har jag luktat på bebis! Åh han luktar så gott, lilla Ludvig. Cyklade upp till vilbergen som jag gör månatligen.

Haha, tittade precis upp ordet månatligen... Vilket betyder varje månad. Jag ville hitta ett ord som stod för varje månad men som påminde om ordet årliga.. Fast månad då. Månatligen var resultatet! Fult värre men jag är snäppet visare.

Aja, Anna uppdaterades med tråkigt vardagsliv och jag uppdaterades med skolsnack vs. Bebiskul. Jag älskar Anna. :D

Sen, i alla fall, kom Malin med barn inflygandes på fika kl.16! Så nu vet nellie och emmie hur fint tant Frida bor. Med två gosiga katter också, som emmie sa. Jag mår så bra när jag träffat Malin. Hon är som ett tillfälligt batteri som bara lyser upp mig! Jag älskar Malin.

Fredrik kom till slut hem från jobbet och hoppade direkt in i duschen för kvällen skulle spenderas med Moa och Robin hemma hos dom. Gin rummi fick underhålla ända fram till halv elva och då var Fredrik på lyset efter en massa vin och öl som Robin var så snäll och bjöd på. Jag hade jättetrevligt och som vanligt så har vi konstigt nog mycket bra samtalsämnen att prata om. Vi pratar inte bara vardagsgrejer utan helt andra saker.. Som man egentligen bara pratar om när man är med dom.. Kom jag på nu. Det är ju bra! Jag älskar M&R.

Ah, kvällen är slut och natten redan i gång. Så nu ska sova.. Bra dag!


Skönt att det är över

Pappa mår bra. Han har kommit hem från sjukhuset och de vet nu, tack gode Gud, att hann inte fått någon stroke. Han har åkt på samma som mamma gjorde för något är sen. Tillfällig ansiktsförlamning. Så nu har dom gjort en massa tester på allt så nu vet vi om det är något annat också. Skönt! Då var det avklarat.

Jag ska ändå åka ner till dom 15-18. Jag skulle inte kunna leva med tanken att jag hade tänkt åka mer och inte gjort det om det hade hänt något värre. Så nu passar jag på.

Idag för övrigt börjar jag jobba 14 och går in på min nionde dag i rad. Det är lugnt men en dag till att jobba SEN är jag ledig en dag. Hahhahaha...

Ska på fika/lunch med tjejerna i morgon. Det känns riktigt kul! Sen på onsdag ska bag hem till Anna eftersom vi inte setts på länge plus att hon har ju faktiskt fyllt år! Så presenten står här i hallen och väntar på att få komma hem till henne.

Nehe, dags att fixa sig!


Skräm mig inte sådär pappa..

Igår hade mamma lämnat ett meddelande på mobilen och när jag lyssnade av det så lät hon glad.
Men du vet den där känslan om att något har hänt, den dök upp. Och som vanligt så skakar man ju bort den eftersom den inte brukar vara riktigt rätt.

När jag ringer upp så svarar mamma glatt -men hej! Nu vart du överraskad att det var jag som ringde dig! Haha..

Jag hörde att hon försökte hålla lågan uppe. -jo du. Rösten blev allvarligare. -pappa har fått en stroke och ligger på sjukhus, men han mår bra. Han gick från bilen in till sjukhuset själv och mår bra.

Efter det kändes det knäppt. Jag har haft skakis stunder. Skakar och blir nervös. Jättejobbigt. Men han mår ju bra.

Jag hade gärna släppt allt och åkt ner till honom. Men jobbet sköter sig ju inte självt. Skulle något däremot hända nu, något värre, så skulle jag må så himla dåligt att jag inte värderade att åka ner och träffa honom i stället för att jobba.

Såna tankar är värst. Allra värst!
Usch, så ska jag inte tänka men det är den bergodalbanan jag upplever nu.

Han mår bra, han kunde ha dött, han mår bra, Tänk om något händer igen, men han mår ju bra nu, är hand tid snart slut?, men HAN MÅR JU BRA NU!

Fan!

Usch.


Coola farsan!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_192211760.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_192211760.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/2605758/images/2012/pic_192212005.jpg" class="image">


RSS 2.0