Lovely

Följ min blogg med Bloglovin

Har precis skrivit meddelande på fb till t...

Har precis skrivit meddelande på fb till två av Pettersson (och Lenper) familjens medlemmar. Det är nämligen så att jag vill få lite ordning och reda på mitt hår. Så därför tänkte jag som så att Pernilla kanske kunde trolla mitt hår till att bli fint och Lisa kunde hålla mig sällskap eller ses över en kafferep efteråt åtminstone. Det låter väl bra? Dessutom vore det ju kul att åka ner till viken och hälsa på!!! Så nu väntar jag med spänning på "domen" om priset på totalrenoveringen av mitt skatbo på huvudet. Jag tycker själv att jag förtjänar detta. Hoppas Fredrik också tycker det! :) haha!


Kolla så fin hon är! Jag har inte umgåtts ...

img_0684 (MMS)

Kolla så fin hon är! Jag har inte umgåtts med Tove på väldigt länge. Det är ta mig fan en katastrof. Jag är väldigt dålig på att höra av mig till folk och det är också kaos!!!! Men nu har jag och Tove gått tullarna runt i en timme och sedan tagit en kaffe på kuriosa som belöning. Så jag är väldigt pigg nu och dessutom ledig! Jag ska Smsa lite folk tänkte jag. Så att jag hittar på lite saker på min fritid! Det förtjänar jag!


Måste ju planera in Berra också!!

Berra ville kanske komma hit. Men jag kan ju lika gärna åk dit. Det spelar mig ingen roll.
Så jag måste helt enkelt se vad jag kan hitta på!!!
Saknar göllemorsan och Lenke har ju blivit sååå stor!

En helt vanlig dag

Hoho! Idag har jag varit duktig IGEN! Gjort vad jag planerat. Sjukt bra. Träffade Tove en kort stund efter simhallen också. Roligt att bara träffa henne. I morgon ska vi ses igen. :D :D :D Sen på eftermiddagen ska jag träffa malin.. och bea tror ja? Känns braaa. Behöver färga utväxten igen. Undra om dom är på den uppgiften.. :P

Käkade precis tacos i bröd. Jag är dööömätt. Helt slut. Fy faan. haha!
jag orkar inte skriva idag känner jag. vill bara gå och lägga mig. :D

Ordning och Reda!

Idag har jag äntligen, FINALLY!!!! , fixat mitt schema lite! Jag ska dessutom göra något jag ALDRIG gör mer än nödvändigt. Jag ska planera IN saker i mitt riktiga liv.. Alltså som jag sen SKA göra. Fattar du? En riktig plan. Shit, Im impressed!


Har nu fått ordning och reda på hur jag jobbar på båda jobben. (The Body Shop och Village). Sen tänkte jag lägga in träningen. I alla fall de gånger jag själv SKA träna. SEEEEN tänkte jag börja boka en massa Playdates med mina vänner. Sååå. vill du boka in en dag, just do it! Call me.


NYTT OCH KUL!
Serien Äkta Människor börjar nu på Söndag kl21 på SVT1 med ett dubbelavsnitt! AWESOME!!! Som jag vräkt ur mig men säger det igen.. Så är ju min brors flickvän Åsa Viklund en av robotarna i serien. Men det är ju inte därför jag ska kolla på den..


..Jo det är det.


Men den verkar faktiskt bra. Också.


Åsa, som robot i Äkta Människor.



Hahahahaah! Just det! Igår skulle jag träna med Malin och Bea som så snällt väntade på mig i simhallen. Träffade Anna Franzen på väg in i gymmet och följde i stället med henne in på ett Pass BodyCombat! Och tjena vad det var ovanligt kul.


Kan bero på att Instruktören Linda själv var otroligt rolig. Hon beskrev allt som om vi var i mitt uppe i en boxningsfajt och pratade Svengelska i genom hela passet. Hon pushade oss verkligen på ett bra sett vilket var askul! OCH BÄST AV ALLT.. Hon var ingen pussyasmotherbliiiiiip som sa vad vi skulle göra och sedan tittade på.. Hon körde allt som tvingade oss att "genom lida". DET är en grym tränare!


Aja.. så här såg det typ ut när jag tränade Body Combat...
Okej.. Kanske inte riktigt.
Men det kändes som att alla andra var proffs,
fast att jag såg att det var andra som inte heller riktigt hängde med i svängarna på allt.


jaja, Halv elva är klockan och jag har redan nattat Fredrik. Han jobbar tidigt så han måste lägga sig tidigt. Det är duktigt tycker jag. ÄNNU duktigare vore om han också kunde gå upp i tid. :D


Nehe. Jag ska börja skicka meddelande till folk på facebook nu tänkte jag.
Så här kan jag ju inte sitta och snacka skit längre.

Men vi hörs ju i morgon. Right?

Fikor går så fort!

Tog vår obligatoriska fika på Fräcka Frökens Café ikväll med Bea och Malin. Två fika-"bounsar" följde med och jag höll nästan på att glömma namnen på dom. Men det borde inte var så svårt att minnas. Båda hette Daniel.
Fikan på 45 minuter går alltid, ALLTID så himla fort. Fast sen samtidigt.. det gör våra 4 timmars fikor också. Man har hela tiden något att prata om när man är med Bea och Malin. Oftast så pratar vi om tre saker samtidigt. OCH ÄNDÅ kan vi prata i 4 timmar. Det vore kul om en utomstående bara skrev upp vad vi pratade om för då få man veta om man upprepar sig själv. Det kanske är därför vi tycker att vi har så mycket att prata om? hmmm... ?
Det här såg ju inte så jävla mums ut som i verkligheten. Faan.
Drack jättegott vitt te på Fräcka. Lust & Färgring hette teet.

En stor dag, eller inte.

Kom till jobbet och började med Store Reset. Det innebär egentligen bara en massa små förändringar i hela butiken. Det blir mycket fräschare och snyggare och dessutom lättare att hitta till proverna. Men strunt i det nu.

Robin och Ellinor har varit hos oss i helgen och jag ÄLSKAR att var med dom. Det är så avslappnat och vi behöver inte hålla på och hålla på. Det är mysigt när dom är här. eller när familjen är samlad som vi annars också säger.
Imorgon är en stor dag, eller inte direkt. Det är måndag och en ny vecka vilket innebär att jag måste, tvätta, träna, jobba och ta hand om hemmet. Som vilken annan människa som helst alltå. En rätt tråkig dag. Men glädjen finner jag någonstans där i när jag säkert stöter på någon trevlig och glad person som piggar upp min tråkiga dag.
God natt gott folk!

Åkte hem. Ingen var hemma. Gick till C & G...

img_4372 (MMS)

Åkte hem. Ingen var hemma. Gick till C & G. Drack kaffe. Ah så har det sett ut hittills. Men nu är dom hemma igen och ikväll ska vi gå ut och äta. Tanken är att käka på meze. Där har jag aldrig varit förut och det känns faktiskt skönt att äntligen besöka ett nytt ställe. Jag är så trött på god mackor på fräcka, god pasta på pappa grappas och thaimat på golden bangkok. Äntligen nått nytt! Ska se om jag hinner slänga in ett inlägg när vi är där också! Nähä, nu måste jag hem och dra på mig mina nya awesome blå byxor från vero moda. Jag tänker köpa ett par till för dom är så snygga!


Fredrik sover och katterna står utanför dö...

img_0741 (MMS)

Fredrik sover och katterna står utanför dörren och jamar nåt så in i helvete. De har hört att jag har vaknat och vill komma in och få dagens första gos. Knäpp underbara katter!  Nu ska jag gå upp och se vad Robin har för sig. Han har sovit över hos oss och ligger nu och glor på film tror jag. Katterna skvallra.. Haha! Nae men det låter som tvn är på. Lika bra att joina. Ha en bra dag!!!


Whaaaaaat?

Sa jag det förresten? Härom dagen gick jag till jobbet i tro om att jag började 10 på Village. Men inte. Jag började inte förrän kl 17. Efter att jag jobbat på The Body Shop 14-17. Så där fick jag så jag teg. Jag shoppade lite i stället. Ett par fina hårband och ett jättefint halsband fick det bli.
Jag trivs jättebra på village!
I går satt jag och Cornelia som fastklistrade vid köksbordet med papper och pennor i högsta hugg. Det blev ett konstigt resultat av en massa snack och kludd..
En Amy / Sbooki karikatyr. Jag skulle bara öva på att göra sån där mun. Men det var ju bra!
Aja, har precis käkat grymt god mat. Och Fredrik fixar fruktsallad till efterrät. Mu u u u u ms!! I morgon är jag ledig och ska till gymmet/simhallen med Elii och Robin. Stackars Fredrik jobbar till kl18. :C

Morgon. god vill jag väl inte påstå.  Jag ...

img_7831 (MMS)

Morgon. god vill jag väl inte påstå.  Jag är så otroligt trött. Sovit dåligt två nätter i rad. Det är tur att det bara morgonen och kvällarna som blir jobbiga. Under dagen finner man ändå energi. Igår var första riktiga dagen på Village! Det var skitkul! Jag är ju riktigt jävla bra med kunder. För det sa en äldre kvinna till mig. :) "jag måste bara säga, Du har kommit helt rätt. Du passar verkligen bra in här och du var så trevlig. Tack för hjälpen". gööööött att höra. MEN som jag sa till Fredrik. Det är typ en kund som säger så till mig varje dag så jag är lite rädd för att gå och bli fisförnäm. Hahhahaha! Ny dag med nya möjligheter! Jobbar på tbs idag. Rean still going strong. Kom in och hälsa på vetja! ;)


Kan inte somna.. Ligger här och blundar. F...

Kan inte somna.. Ligger här och blundar. Försöker att räkna får.. Grisar.. Kor.. Inget funkar! Snart går jag upp och dricker varm mjölk! Jag måste sova!!! Man ta till alla sovknep man kan! Jag tränade lite innan jag gick och la mig för att jag "tänkte" att jag skulle bli fysiskt trött. Men inte! Istället ställer hjärnan in sig på helpigg! Idiot, jag alltså. Borde man ju veta by now. Träning ger ökad energi. Och hungrig blir man när man inte sover. DET är absolut inte bra! Faan! Haha. Hepp, jag måste sova. Så jag får fortsätta att räkna humlor, fåglar och rävar helt enkelt. Hörs la av i morgon! Puss puss


Dagens kreativitet!

I morse vaknade jag av att telefonen ringde. Vem som ringde är oviktigt men efter samtalet kollade jag på klockan och den var 12.20! Jag hade ställt klockan på 10 och det var jag bombsäker på! (Låt mig alltså inte gå i närheten av bomber.) Jag hade precis tänkt gud vad jag "måste sova mycket" för att klockan ska bli 10. Självklart hade jag INTE ställt klocakn och därför legatr och dragit på mig i flera timmar! aaaaarggghhh!!!! Jag som vill gå upp skapligt och komma ut lite.
Aja, sååå vart det inte.
Idag har jag i stället suttit och lekt lite med paint och word. Japp, I said it. Jag har inget liv. Men jag kommer få ett så småningom. I alla fall. Dett blev det härlig resultatet..
OM ni kunde zooma.. haha! Min lattemaskin är awesome!
I morgon ska jag jobba till 17.00 tror jag. Börjar dagen snygg och fräsch på Village och går sedan över till The Body Shop för ett av månadens kortare pass. Jag hinner till och med träna efteråt!
Packa väskan nu då. eftersom jag annars brukar ha Malin Platin som skjutsar mig överallt när jag glömmer saker.. :D

Gott nytt år!


GOD JUL

Allt på önskelistaa gick i uppfyllelse! <3

RSS 2.0