Sitter på jobbet och nöter ut mina sista m...

img_7270 (MMS)

Sitter på jobbet och nöter ut mina sista minuter på rasten. Jag hat fixat nästan allt på min to do list. Fredriks tröja fanns inte kvar. Annars så har jag köpt den ultimata strandväskan att ha med mig till Ibiza! Så nu behöver ingen annan tänka på hur vi ska få med oss allt till stranden! Haha! Nu är det stop på spending money! No more!


bojkott pga stress

Allt känns så nedräknande tills vi åker nu. Så allt annat jag ska göra eller ville göra känns nu bara stressigt om faan! Jag funderar på att säga ifrån om allt festande i helgen och bara ta det lugnt. För jag jobbar faktiskt tills åtta i morgon kväll och så börjar jag tidigt på lördagen. Så en lugn hemma kväll.. eller rättare sagt en lugn hemma helg.
Bara att osa detta svar till alla också.

Were going to IBIZA!

6-13 :e May, 2011.
This is the hotel.
This is the poolarea.
And this, this is the beach!

Middag i parken


Påskhelgen summerad

4
1
Vi åkte till mullsjö där min mor och far bor.
Mamma har gått ner mer än 30 kilo!!
Hon är så himla fin!
Under påsken hade vi besök av tomtenissar som var på semester.
Eller rättare sagt brorsan och hans tjej Åsa.
mamma lika snygg som vanligt.
eller det är väl mer så här hon ser ut normalt.
Vi satt ute efter att ha grillat och hade trevligt. här är darling.
Mamsen och jag.
Papsen.
Mormor och morfar och bror. I väntans tider på att påskbordet skulle bli klart.
Efter maten satte jag mit i solen. jag har faktiskt fått lite färg i helgen!
Sen på söndagen gick vi till min underbara vän Berra. Hon bjöd på kaffe och vi snackade skit.
Vi gick på en promenad vid msok också.
När vi drack kaffe gick en liten tjej förbi. Hon hade sin mammas klackskor och höll för ögonen hela vägen. Så himla söt!
Berra var supersnygg i converse och en långklänning! Glömde jag säga att hon är barn? Hon såg fantstisk ut!
Vägen hem från berra var underbart vacker, massa sippor över allt!
Fredrik var snygg.
Vi plockade upp poolen också. Så nu har mamma och pappa skaffat solfångare så nu är poolen 27 grader. LOVELY!
Vi avslutade söndagen med kräftor innan vi åkte tillbaka till nkpg igen.
Fredrik och kräftor.
Jag ock haklapp!
Åsa och kräftor, hahahaha!
Jag sa, åsa var nygg nu. Det här blev resultatet.
Hemm i nkpg provade fredrik kläder. han köpte allt utom hatten, big mistake.
HAN RAKADE AV SIG HÅRET PÅ TISDAGMORGONEN OCKSÅ! omg omg!!!
Min pudding är nu hetare än någonsin! Älskar honom enormt mycket!

Jaha, då är man på väg tillbaka hem igen e...

Jaha, då är man på väg tillbaka hem igen efter en supertrevlig påsk! Både jag och brorsan med respektive älsklingar har varit hos mamma och pappa. Mormor och morfar kom under påskafton och bjöds på riktigt god påskmiddag. Vi hjälptes åt allihop att laga maten. Mamma var ju invalido efter sin nackoperation. Jag får skriva mer imorn eller ikväll. Ciao Ciao


Sitter på tåget till Jönköping med älsklin...

img_3546 (MMS)

Sitter på tåget till Jönköping med älskling. Börjar känna mig lite dåsig i huvudet. Jävla skit, vi är ju inte ens i Nässjö än! Men från Nässjö brukar det gå fort. Det tar ju bara en timme. Hemma ska jag försöka träffa Berra. Hon ska få en liten sak av mig. Thihi! Jag MÅSTE köpa en vår/sommar jacka. Alla är så fina i sina jeans jackor och jag ser ut som en raggare så fort jag provar en Det får bli något mer klassiskt i stil med en trenchcoat. Nehe nu får jag sluta skriva. Annars kommer Fredrik få en kräkpizza i sitt knä. Glad påsk!


Tisdag och underbart härlig dag!

Här har du min box som jag tapetserade på pysselkvällen. Inte särskilt påskig men det blev bra ändå! Det är en baby box! Antingen sparar man saker från sin graviditet i den eller så sparar man saker till barnet som den kan få i äldre ålder.
Jag och fredrik har varit och solat så här på morgonkvisten och sedan tog vi en kaffe på närmaste caféet.
Snyggvebild på mig!

Sådär ja. Nu är håret tämjt också! Dags att springa till jobbet!

Dagens morgonfrilla


Trevlig söndag, Härlig måndag!

Oj så rent och fräsch det är hemma nu! Det ser riktigt bra ut! Det kliar inte lika mycket i näsan eftersom vi dammat överallt. Fredrik är ledig hela veckan nu så jag hoppas att han drar över med dammsugaren typ varje dag. Det hade varit som en glimt av gräddhyllan. haha nae, jag är bara lite för trött för att skriva egentligen.
Pysselkvällen gick ju som smort förresten! Kika in min fejna bilder.
Vi var också ute med katterna på gården i går. Borstade dom ordentligt vill jag lova!
Idag har Fredrik planterat om lite blommor också.
Sådär ja! Uppdaterat och klart!

Rullande tankar

Känner lite ångest inför påsken. All denna mat och jag ska käka med måtta. Jo tack. 

Inled mig inte i fresetelse utan hjälp mig ifrån det onda. Måste nästan kolla upp hur rätt jag skrev det där.. Aha, nae så här står det. "Inled oss icke i frestelse, utan fräls oss ifrån ondo." -Matteus 6:13

Visst händer det, när man mår riktigt dåligt, att man ber. Law of attraction är det jag tror på. Men det är svårt när man inte låter sig omringas av det goda som man ber eller försöker att uppnå. Där av kom jag att tänka på det där med att inte inledas i frestelse. Ska vi prata dödssynder så är frossa helt klart vad jag skulle ryka till helvetet för.
Jag känner mig verkligen piss. Om jag skulle tävla med epic-datum från förra året, så känns det oddsen bra nu men att om en månad så börjar oddsen gå ner. Så något viktigt måste göras för att höja årets odds. Snackar i gåtor. Men jag förstår.
Aja, ska hoppa i duschen och spola bort tankarna. I morgon är en ny dag med nya spöken. Hoppas på sol i alla fall! Det gör mig glad!

Lördag, nästan söndag

Aj aj aj! Vilken träningsvärk jag har efter pingisspelandet jag och fredrik körde igår! Xbox cinect sports. gaaah!!!
Idag på jobbet hade jag två makeuprådgivningar. Det kände som att den ena vart klart bättre än den andra tjejen. Jag vart nog lite nervös på den första tjejen och var mer försiktig med sminket än jag hade behövt vara. Aja, whats done is done.


Imorgon ska jag ragga namninsamling mot Sex trafficing av unga och barn så det ryker om det! Vem vill inte skriva under det? Gör det i den gula rutan till vänster. Annars kan du besöka The Body Shops hemsida. SKRIV UNDER!

I morgon tänkte jag pyssla lite. Jaghar bjudit in Tjejerna på lite, kort-varsel-pyssel. Jag får se om de hänkar på. Annars blir det jag och en massa boxar, fjädrar och lim vid köksbordet. Jobbar till halv tre i morgon så jag får se om de har hunnit svara tills dess.


Nu ska jag sova. Känns som jag sovit lite de två senaste dagarna. Men jag sover nog mer normal egentligen. Inte så himla långt som jag annars gör. Det är ju faktiskt skönt att faktiskt gå upp på själva morgonen och inte vid lunch. I morgon sk jag gå till jobbet. Jag ber om sol.
God natt!

Ben & Jerrys i Norrköping

Latte + Strawberry Ceesecake + Caramel Chew chew = Grymt somrigt och mega gott!
Det hade dock räkt med en kula. De var så himla mättande.
Jag och Fredrik bestämde oss för att käka på Ben & Jerrys i stan. Glassen är gudomlig och han som jobbade i kassan var grymt underbar. Jag älskar såna som han! han vart så stolt när han gav mig min latte. Det var första gången han lyckades med ett hjärta i skummet. Och så log han och var underbart flummig. Jag diggade honom. På icke kärleksfullt sätt. Han var go!
Vi drog till Åhlens där vi hade 20% rabatt på ett helt köp. Så vi köpte nya sopkorgar!  Läckra!!!
Och så köpte vi nya enkla vita sommarskor. Så nu känner man sig fräsch igen!

Ledig och gör inte ett skit!

Idag visade sig att jag var ledig. Jag gick upp och gjorde mig i ordning för öppning men NEJ.
Så nu är klockan 15.10 och jag har byggt ett hus i Sims 3. Käkat frukost och dragit upp fredrik ur sängen. Nu sitter jag här, smått irriterad och vill gå och köpa vårskor! Men fredrik vill bara spela tvspel. En vacker dag när han kommer hem och tänker spela i stället för att vara med sin flickvän kommer jag att ha repat varenda jäkla skiva till det där jäkla xboxet! Moahaha!


Jag vill göra något skoj.
Köpa vårskor tänker jag gå ner och köpa själv visserligen.
Men efter det vet jag inte vad jag ska ta mig till! Jag vill pyssla! Sy ett sånt där fint iphonefodral som Aino så kreativt gjort.
(Läs om IphoneFodral)


Eller så vill jag tapetsera boxar. Synd att man inte har det
där jäkla skrivbordet jag tjatar om hela tiden. Tråkigaste som finns, är när man plockar fram allt man behöver och känner fantasin flöda, men så tar tiden slut och då måste man locka bort allt från matbordet. Dagen därpå när man vill fortsätta måste man plocka fram allt igen och hittar då inte riktigt tillbaka till samma fantasi. Hade jag haft en hobbystation, om jag får kalla det så, så hade det varit roligare och lättare att syssla med mitt lilla pysslande!

Ätstörning och hjärnspöken

Jag tröttnade på den andra profilbilden på facebook. Den här känns ok. Såg ut så här på jobbet idag. Men jag måste nog erkänna att jag är förjävla bildskön. Såg jag ut så här hela tiden IRL(+ alla falska inbillningar om hur man tror jag ser ut och utgår från denna bild) hade jag inte haft något att klaga på egentligen.
Mamma har ju gått ner en massa i vikt och det syns! Kika in den här bilden och haja läget.


Före                                  Efter


Fast tanken är väl att hon ska gå ner mer. Hon kommer ju se grymt bra ut! Jag är MEGA AVIS på hennes gastric bypass. Om jag fortfarande vart superfet hade jag också gjort en operation. Men nu är jag inte det. Jag är bara tjock och har ätstörningar och hjärnspöken i stället. Så jag kämpar som en blivande nykter heroinist att sluta vräka i mig mat och choklad. Hemskt det låter, haha. Men det är sant.


Som tur är har jag inte fått något annan form av störning när det gäller min ätstörning. Jag äter inte tills jag spyr, jag stoppar inte fingrar i halsen när jag ätit, jag tränar inte sönder mig bara för att jag åt godis. Jag äter bara för mycket (och i smyg) och rör för lite på mig (I stort sätt inget alls.) Kombinationen är deadly. Äta förmycket tänker du.. Det gör jag varje dag också. FAST nae.. hör här på hur en dag kaaan se ut.
Frukost: 1 rostad macka, liten skål yoghurt, två kokta ägg, två glas juice, 1 macka till och 1 macka till. = Proppmätt!!
Lunch/middag på jobbet: En hel matlåda med massa pasta och köttfärsås. Häller man upp matlådan på en tallrik är det ett stort berg.
Snacks: 1 Latte, cashewnötter med och utan choklad, en frukt, varma koppen.
Middag/kvällsmat: Vid middag stor tallrik av något gott. Kvällsmat kan vi upprepa frukosten på.
Denna beskrivning är mild.. Jag vågar inte skr
iva ut en av mina värsta dagar. Hade en hemsk ätdag förra veckan. Som jag åt! I smyg dessutom! Kalorimässigt var det säkert 3000!


Jag har funderat på om jag skulle se om jag kan får någon hjälp, innan det känns försent igen. Och i så fall hamnar i gastric-bypass-vikt och/eller måste banta sönder mig.  Jag vet ju att smartast är att ta tag i det nu. Men det här med att röra på sig är inte svårt eller direkt jobbigt. Men det gäller att hitta en balans. eftersom jag överdriver det jag gör. Banta är lätt. Träna varje dag är lätt. Äta mycket är lätt. Sitta helt stilla är lätt. Men att gå ner i vikt hälsosamt, träna lagom, äta lagom, röra på sig lagom är, för mig, svårt att balansera.
Så om jag kan få prata med någon om mina hjärnspöken så kanske det här kan gå bättre.
Jag är ju för tusan som en jojobantande Oprah!

Torsdag 14:e - Slentrian dag

Jag åt inte sushi till frukost dock. Det här åt jag igår. Sjögrässalladen var jättegod!
Samma sak som igår. Jag ska jobba snart och måste fixa mig. Eftersom det är underbart väder ute så ska jag GÅ till jobbet! Jag har fortfarande inte köpt några gåskor eller en bra vårjacka. Det måste jag snart eftersom min höstjacka börjar bli för varm.
Just det. Här är lite bilder från Toves födelsedagsfest..
N ae jag orkar inte lägga upp fler.. nu.
Det får bli på facebook.
Dags att dra sig mot jobbet.

Onsdag den 13:e April

God Morgon får jag väl säga. Jag gick upp halv elva idag och känner mig helt slut ändå. Snart är det dags att göra sig i ordning för jobb, som vanligt. Ska bli kul att höra vad chefen tycker om vårt skyltfönster.
Fredrik är ledig idag så han har i uppgift att fixa disken och laga mat :D. Han kommer nog spela hela dagen om jag känner honom rätt.
Ah. slentriant. Inget nytt. Inte här hemma i alla fall. Se en film på bio kanske? För att bryta tråkiga mönster?
aja. jag hade inget att skriva om egentligen.
Var rädd om vårt vatten. Rädda Östersjön!


Gå eller inte att gå, det är frågan.

Svaret finns i frågan. Gå. Sen om man gör rätt!... det är en annan sak.
Idag hade jag jättekul men stressigt på jobbet. Jag har tepetserat stora och små påskägg till vårt stora skyltfönster! De här gröna äggen var naturfärgade innan jag tog mig an dom!

 

De små äggen som numer hänger som fin dekoration med små duschar och lotions i sig i vårt skyltfönster.

Det var riktigt rikigt fint! :D Och man vill ju ha alla paketen dessutom! 
Det är PRECIS ett sådant påskägg jag vill ha i Påsk!

 

JUST DET!

Så här nice blev håret idag. Ingen tråkig knut mitt på huvudet i alla fall.


Gå eller inte att gå, det är frågan.

Svaret finns i frågan. Gå. Sen om man gör rätt det är en anna sak.
Idag hade jag jättekul men stressigt på jobbet. Jag har tepetserat stora och små påskägg till vårt stora skyltfönster! De här gröna äggen var naturfärgade innan jag tog mig an dom!

 

De små äggen som numer hänger som fin dekoration med små duschar och lotions i sig i vårt skyltfönster.

Det var riktigt rikigt fint! :D Och man vill ju ha alla paketen dessutom! 
Det är PRECIS ett sådant påskägg jag vill ha i Påsk!

 

JUST DET!

Så här nice blev håret idag. Ingen tråkig knut mitt på huvudet i alla fall.


God Morgon!

I går gick inte mycket som jag ville. Jag kom försent till jobbet p g a spårvagnen. Den kom inte när den skulle, en spårvagn åkte däremot förbi men DEN fick man INTE åka med. Sen när spårvagnen väl kom så kände jag mig grymt stressad. Tror ni inte att den ballar ur vid Hageby vårdcentral och stannar där i ca 5 minuter. INTE KUL!
Väl kommen till jobbet så säger Ewa att de har flyttat fram eventet så det börjar idag. Så igår fick jag bara plocka och plocka och plocka med det nya eventet. Jag gillar det men jag hann ju inte klart på långa vägar. Så ewa fick en del att göra nu på morgoenen. Men sen när jag kommer till jobbet idag så ska jag tapetsera påskägg! SÅ JÄKLA KUL!!!!! :D
Ni får ta en titt förbi vårt skyltfönster till påsk. Det ska bli så himla fint!
Tänkte cykla till jobbet för några veckor sedan och kom då på att fredrik brytit av nyckeln i låset i höstas. Så jag skulle behöva klippa upp låset, olja kedjan och köpa nytt lås. SEN ska jag cykla till jobbet!

På väg hem från jobbet.. Underbart väder o...

img_3470 (MMS)

På väg hem från jobbet.. Underbart väder och grymt vackert! Jag måste klippa upp mitt cykellås och köpa ett nytt så att jag kan cykla till jobbet! Mmmmm.. Underbara väder!


Börjar jobba om 30 min och jag ser ut så här!!!

VAD FAAN SKA MAN GÖRA NÄR HÅRET SER UT SÅ HÄR?!?!?!
(Sätta upp det i en tråkig knut?)

Go jäkla tvättdag!

Kul att se att några har hittat hit i alla fall. Jag skriver ju inte om något särskillt egentligen. :D
Gick förresten upp kl 07.00 i dag för att tvätta. Självfallet hann ju i stort sätt ingen tvätt att torka under de 5 timmar jag hade tvättstugan.
Så här ser lägenheten ut just nu!
PÅMINN MIG! När jag kommer hem ska jag lägga upp mina bilder från Toves fest både här och på facebook.

Då var det Toves dag idag! Presenterna är ...

Då var det Toves dag idag! Presenterna är nästan färdiga. Det är bara en liten detalj kvar. Tyvärr ligger jag i sängen med det värsta rygg och nack-ont jag någonsin haft! Det hugger i ryggen i stort sätt hela tiden när jag rör mig. Så djävulskt irriterande ont! Så jag tänkte försöka sova bort det lite ihop med värktabletter. Sen när Fredrik kommer hem så får han massera mig lite!


Då var det dags! På jobbet nu och har någr...

Då var det dags! På jobbet nu och har några minuter till godo. Idag ska jag kämpa med b&m eftersom vi igår inte nådde våra egna uppsatta mål. Idag vill jag nå 17% eller mer!


Hjääälp så tråkig dag på jobbet. Väldigt f...

Hjääälp så tråkig dag på jobbet. Väldigt få kunder och nästan inget att städa. Jag fixade lite bakom disken och så hann jag med att damma några småhyllor. Jag fixade lite på lilla lagret också. I morgon tänkte jag ta mig an köket och toan. Så är det fräscht till helgen. I helgen fyller Tove år! Min uttänkta födelsedagspresent är det försent att försöka fixa. Tyvärr.. Så nu står jag i stället presentlös och vet inte alls vad jag ska hitta på. Det känns sisådär. Nu ligger jag i sängen hemma och måste sova. Ska ju jobba i morn med. Chip, chipaow


Gooodmorgon! Denna dag började med rosa fi...

img_0710 (MMS)

Gooodmorgon! Denna dag började med rosa fina ägg av älsklingen!!  Kl två börjar jag jobba och för en gång skull känner jag mig någorlunda förberedd. Nu ska jag bara göra mig lite fin så drar jag sen!


Nu är det dags att gå på 75årsfesten! Åsa ...

img_6350 (MMS)

Nu är det dags att gå på 75årsfesten! Åsa fyller 25 och hennes mamma Berit 50. Vi handlade lite saker från The body shop Inget särskillt men det är ju nått! Nästa uppdatering blir nog inte förrän imorgon igen. Trevlig lördag!!


På tåget ser han lugnare ut. Sådär ja! ......

img_4715 (MMS)

På tåget ser han lugnare ut. Sådär ja! ...                Vi ska hälsa på på Maija suomalainens vernissage innan vi åker hem till Daniel och Åsa. Det blir kul eftersom Fredrik och Maija typ är soulmates. Hade hon vart 22 år hade jag inte haft en chans i helvetet med Fredrik. :) så Maija kommer nog bli överlycklig när vi kommer. (när Fredrik kommer) jag bad Aino att inte säga något så jag hoppas hon blir överrskad.                   Nu blir det tonfiskmackor!


Goooood morgon! Hat ni sovit gott? Eller d...

img_6917 (MMS)

Goooood morgon! Hat ni sovit gott? Eller du kanske är bakis? Själv sitter jag på en BUSS mot Sthlm. Eller bussen går mot Katrineholm sen därifrån blir det tåg. TYDLIGEN så är spåren under ombyggnad. Jag TYCKTE VÄL BILJETTERNA var billiga! då vet man varför nu. Fredrik är inte glad över bussen..


Idag blev jag totalt lurad när jag skulle ...

Idag blev jag totalt lurad när jag skulle hämta ut mina biljetter till Sthlm....-sådär ja, två biljetter till Frida, Norrköping-Malmö ,varsågod!.... Jag vart helt ställd! Svarade med stammande röst Nae, Nae, va sa du nu? Jag ska ju till Sthlm....När alla inne på pressbyrån hört mig säger han, skojar ju bara. Första april ju. Jag tackar Gud och går där ifrån med röda kinder.... NU! Ska jag packa! Åker ju kl tio imorgon bitti! God natt!


RSS 2.0