Jag har fått extra jobb!

Igår arbetade jag min första dag på Inredningsbutiken Village i Hageby Centrum.
Detta är en "extra extra" tjänst som jag kommer att ha om allt går ihop sig. Vi får vänta och se. Men jag behöver lite extra cash nu när man börjar om på "ny kula" med TBS. Det är SÅ SPÄNNANDE just nu eftersom vi får en nystart och en fastare struktur igen. Samtidigt som det är läskigt med förändringar får man ju inte glömma att det man gjorde innan var också genom en förändring som numera är en vana. Hänger du med?
Men innan de stora förändringarna kommer ju Nyårsfirandet! Detta år i den magiska sjövillan i Gryt. Ska bli så kul att vara där ute och skjuta raketer med utsikt över östersjön. Jag har höga förväntingar om en lugn och trevlig nyårsafton som får gå som det vill. Jag är på det mesta.
Årets nyårslöfte är inte utsett än. Det finns många löften nominerade.
  • Inte äta godis/kakor på ett helt år.
  • Träna 3 gånger i veckan i ett helt år.
  • 30 minuters promenad varannan dag i ett helt år.
  • Utöka vardagsmotionen varje dag. (ex. Ta trappor i stället för hiss, Gå hem i stället för att ta spårvagnen.)
  • Bara äta/dricka Light och sockerfria produkter.
Ja som du ser är ALLA viktreleterade. BÄST vore ju om löftet har med rörelse att göra. För rör man på sig så är det man äter inte LIKA viktigt. Värre är det ju om man äter fel och sitter stilla. Äter du "mindre bra" (någon gång i bland) och rör på dig är det ju plus minus noll.
Jaja, jag får försöka komma på ett verklighetstroget löfte. Vad är ditt nyårslöfte förresten?
GOD NATT PEOPLE.
Ibland får man till det. Ibland är det SYND att man inte är lika IRLgenisk som FOTOgenisk. hahaha.

En trött Frida signar off nu. Har precis s...

img_8110 (MMS)

En trött Frida signar off nu. Har precis sett Lady Gaga på madison square garden på SVT2. Helt klart en superduper konsert som jag gärna skulle uppleva live. Lady gaga, you Go girl! God natt


Victoria's Secret på tv3

Förutom de snygga (och supersmala) modellerna så är deras outfits fantastiska i år!
Riktigt jäkla snyggt! Man måste älska fantasin bakom alla undebrara kreationer!

Äntligen använt min årliga Wellnet-gåva

De blev ett 10-kort på Tjejernas Athena, 10-kort på hälsoteamet och en massage (tro det eller ej Veronica). En halvkroppsmassage! Jag kände att jag måste prova vad alla andra tycker är så skönt med massage.. jag är lite rädd för det. Jag blir ju så arg när jag får ont och massage som några erbjudit har bara gjort mig irriterad och arg.
men träningen ser jag fram emot. Har räknat med +2-3 kilo i jul. och -15-20 kilo till sommaren. Så jag ska kämpa och det här är ju verkligen ett steg i rätt riktning!


Aja, darling är sjuk och den underbara julen verkar bli en mindre underbar nu när kanske måste stanna hemma i stället för att följa med till Stockholm. :C Riktigt ledsen för det. Tycker synd om mig själv som inte får fira med honom i så fall.. jag borde tycka synd om honom. HAN är ju sjuk och HAN missar ju julmiddagen med andra småtraditioner vi har i min familj. Jag missar ju inget mer än att fira alla med honom..


Aja. hoppas HOPPAS att han blir frisk. Om jag fick ge upp alla julklappar skulle jag göra det för att han ska bli frisk och följa med till stockholm!

Älskling ligger sjuk på soffan med 39,3 gr...

Älskling ligger sjuk på soffan med 39,3 grader feber. Jag tycker så synd om honom. Jag hoppas att allt går över tills julafton. Så att febern och den värsta hostan försvinner. Vill inte behöva fira jul utan min älskling! :C


Julveckan! Nu kör vi!

Jobbade i helgen som jag skulle ha varit ledig på. Tack o lov att Carin ställde upp och jobbade min måndag. 10 dagar i rad är inte kul. Speciellt inte så här nära jul. Idag har jag hunnit vila upp mig och jag kommer ge gärnet nu i veckan till jul! Så om någon behöver julklappstips? Kom förbi The Body Shop i hageby centrum. ;)

ÄKTA MÄNNISKOR - Jag längtar!!!


Igår kom trailern ut för SVTs nya dramaserie Äkta människor.

I Januari kan ni följa serien på SVT1.



Så här beskriver SVT.se serien.
"Vem är egentligen äkta människa? Vad händer i våra liv och relationer när robotar blivit så mänskliga att det knappt går att skilja dem från riktiga människor? När de till och med kan vara våra älskare och kanske också älska oss? Svaren ges i Äkta människor, en ny dramaserie som följer några människor vars liv förändras dramatiskt av den nya generationen robotar - Hubotarna." -Svt.se


Ser faktiskt väldigt VÄLDIGT mycket fram emot att se denna serien. Och det beror kanske på att den übersnygga roboten i trailern är min brors flickvän, Åsa Viklund. Woop woop! ;)



Perfekt och suddig bild. Behöver absolut i...

img_5818 (MMS)

Perfekt och suddig bild. Behöver absolut ingen skärpa när jag är så här lost in space. Har som vanligt svårt att somna. Legat i säng sen elva nu och inte Fasiken har John blund varit här. Där emot den goda panduro fen har hälsat på. Berättat en massa idéer. Grrrraah!!! Jobbigt värre. Meeeen till nått annat. Jag träffade Lisa Lenper idag och gissa om jag vart glad! I land känns det inte som att man saknat en person förrän man träffar dom igen. Så var det med Lisa idag. Gud vad jag saknat henne! :D så Lisa. Nu får vi prioritera om lite i vardagen tycker jag! Så att vi ses minsta 6 ggr per år! 1 gång varannan månad borde vi väl palla? Tänk på saken. Sov gott nu... Kram kram


Kan inte sova. Fredrik är i Arboga av alla...

Kan inte sova. Fredrik är i Arboga av alla ställen. Hos Robin. Hoppas han för jäkla kul för jag kan inte sova. Känns helt tomt här utan honom. Och Fredrik glömde dessutom berätta att han skulle dit så jag fick reda på det i gåår. Inte kul. Aja, malins Micke fyllde 25 och det firades ikväll. Jag var inte där men jag hoppas att alla hade Kuuul! Jag ska jobba i morgon så jag kände att en lugn fredag var det rätta. I morgon ska jag se om jag kan finna lite mer ork. Då ska utväxten bort! Hahahhahaha, NU svarade sushi Ebbe på wordfeud. Han har säkert festat, kl är ju halv tre! Shit, halv tre. Jag mååååste sova. God natt Hörni!


Jag vill göra så mycket därför gör jag ing...

Jag vill göra så mycket därför gör jag inget. Jag hat lovat att dammsuga och fixa disken så det ska jag göra men det är ju inte vad jag VILL GÖRA. Jag vill ju göra en ljuskrona klädd i mossa och gran, jag vill göra blomstergrupper att ha på borden. Jag vill måla om i köket. Jag vill sy ett förkläde till mig själv. jag vill måla en tavla. Jag vill göra så mycket att jag i stället inte gör någonting alls. För allt känns för stort eller så hat jag ingenstans att ha det. Jag vill bara flytta så att tankarna och idéerna kan få utlopp! Så att vi kan göra saker igen.. Suuuck...


God Morgon

Klockan är ju inte längre tio men jag var faktiskt upp då!

Käkar tonfisk, sallad och tomat till frukost. Riktigt gott! Fast det är godare med keso och makrill till i stöllet för tonfisk. Men man tager vad man haver!
Br>
Jag tänkte försöka göra något innan jobbet. Färga håret... eller

gå ut och gå.... eller

gå till gymmet...



Färga håret är precis precis att jag hinner och det andra hinner jag med utan stress,.


Men vad VILL jag göra?

Gaaaaaaaaaah! Bägaren rinner över!

Jag försökte hitta en bild på Malin. Hittade bara den bilden då jag satte upp hennes hår hemma hos Beatrice. Men hon är ju fin så här med. men jag ska försöka att ta en hel bild nästa gång vi ses.


Jag har huvudet fullproppat med ideer nu och kommer absolute INTE kunna somna! Så nu sitter jag här vi dator och huvudet rinner i väg med ideer. Jag ska försöka samla mig lite och se om jag kan bli av md lite. Min plan för i morgon är att gå upp tidigt tidigt hur trött jag än är och stå ut med dagen för att sedan svimma av trötthet i sängen vid 22. Låter som en plan va?


Sov gott nu! Puss puss

Har varit hos Malin och fått huvudet fullp...

img_6661 (MMS)

Har varit hos Malin och fått huvudet fullproppat med idéer! Helt underbar kväll PLUS att vi gick från hc till rambodal! Promenad avklarad! Känns också himla bra! Tack för ikväll Malin! Det känns alltid gött att träffa dig.. Nästa gång drar vi med bealutta också! <3


Bakat pepparkakshus! Det blev ju riktigt b...

img_5391 (MMS)

Bakat pepparkakshus! Det blev ju riktigt bra! Synd bara att jag inte kan lägga upp flera bilder när jag smsbloggar. Då vill inte riktigt allt hänga med. Jag ligger nu i sängen och jag tror John blund vart här.. För jag blev nyss tröttare. Annars har jag legat i säng sedan elva. Fredrik övertalade mig men jag vill bara tillägga att jag hade rätt. Inte Fasiken somnar jag tidigare för det. I morgon ska jobbas och jag hoppas jag finner lust och glädje i en promenad eller att gå och träna. :). Sov gott !


NU! Film hos Cornelia

Horrible Bosses på menyn

Seriöst, vi tittar efter lägenhet då.

Ja, fundera på nytt boende är väl en sak. Men att faktiskt titta på boende är en helt annan femma. Nu börjar det bli dags att investera i ett boende SÅ känns det som att fredriks trångsynta och oföränderliga åsikt om hur norrköpings bostadsområden är, gör att det bland alla 200 möjligheter bara är närmare 50 möjligheter i "rätt" område. Ta bort allt som är för stort, för dyrt och rent ut sagt fel och vi har 10 möjligheter kvar.
De tio som finns kvar enligt min egen åsikt inget jag vill ha. Jag tar hellre en hyffsad lägenhet där jag kan renovera om lite än något om är helt färdigt och inte riktigt är vad jag tänkt mig.
aja, då vet ni att vi ska börja kolla... på riktigt.

Idag fyller Bella 24år! Grattis grattis gr...

img_9307 (MMS)

Idag fyller Bella 24år! Grattis grattis grattis!!!


Idag skulle jag vilja hinna med sååå himla...

img_1728 (MMS)

Idag skulle jag vilja hinna med sååå himla mycket!! Det hade varit kul att ta tag i saker nu när jag ändå är ledig. Jag vill baka ett pepparkakshus. Jag vill pyssla och dessutom plocka mossa Jag vill gå och träna. Jag vill baka nya lussekatter. Jag vill fixa ännu mera julfint hemma. Jag vill göra min juliga ljuskrona. Ja, det är mycket jag vill göra! Men vart ska jag börja?


Kolla kolla kolla! Det här mega paketet är...

img_1646 (MMS)

Kolla kolla kolla! Det här mega paketet är en megakalender värd 2400kr! Lyckliga kund alltså!!! Så jäkla avundsjuk!


Berra & Jag

Berra var här i lördags och jag hade skitkul rent ut sagt!!!

 


RSS 2.0