Sitter och drömmer om dagen då jag startar eget

Jag har drömt i flera år nu men inte riktigt kommit till skott med vad jag ska göra. Det har hela tiden lutat åt cafe men utan passion till bakning känns cafe långt bort.


Tills jag mötte Malin! Hon är en skitsnygg ensamstående tvåbarns mamma på ynka 30 år som just nu arbetar som mattant men går undercover som en fantstisk bagerska och konditor by night. Henne vill jag roffa åt mig och dra med på denna lilla ide. Kort sagt, hon gillade iden och har själv inte kunnat släppa tanken. Its awesome!
Så ikväll har jag spenderat min vakna tid åt att göra en lätt översiktlig budget.. den går i taket fort.
Har inte direkt kollat över olika företag när det gäller tillbehör men däremot det stora och minst sagt dyra grejerna har jag försökt att prischecka på flera håll. Begagnade saker går också att få tag på hyffsat billigt.
Än så länge har min budget gått upp till 56.000kr. Och då har jag tagit dyra metoder för att förhoppningsvis när dagen smäller och jag måste göra en RIKTIG research att den sänks med.. ja låt oss säga... 20.000kr. :D


aja. nu ska jag inte sitta och kasta bort mer tid på drömmar. I morgon ska jag jobba på The Body Shop 10-16 och på village 16.30-20.00. Så jag har dagen planerad!


På torsdag kommer Berra, Lennox och Jannica på besök. :D :D :D Då ska vi bada i simhallen och ha trevligt på kvällen tänkte jag. Måste handla till det, just det!


och i helgen kommer robin hem efter två veckors uppehåll. Ja, han kommer hem. Han känner sig nog egentligen mer hemma hos oss än hemma hos sig själv. Han skulle nog bara vilja ha en egen säng och någonstans att lägga sina kläder... så vore han mer än nöjd.
JA. duscha sen sova är en bra idé.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0